Acufit for Atleter

AcufitAthletesInMotion

Konsekvenserne ved kraftig motion; Tung vægtløftning, en hård dag på arbejdet, eller stairclimber på gym – er som oftes en ophobning af mælkesyre i musklerne.

Mælkesyre er et normal biprodukt af muskel metabolisme. Men DOMS (DOMS = Delayed Onset Muscle Soreness) med sin unikke kemiske irritanter er den egentlige synder, den reducerer kroppens evne til at udføre sit bedste.

Acufit tilfører her kroppen 4 indgredienser for øget ydeevne:

  • Iltning: Acufit muliggør homogen iltforsyning til væv der ikke er godt iltet under træning. Under træning strammes musklerne og bevirker udledninger nøjagtigt som i en pumpefunktion.
  • Stramning af muskler: Dette øger blodgennemstrømningen midlertidigt på det kapillære niveau, nogle væv får bedre iltforsyning end andre.
  • Vævstræning: Virkningen af vævs træning er god, men betragtes ikke som 100 % iltforsyning til alle væv på alle tidspunkter. Der kan være tale om nogle hudområder der forbliver kolde under træning , mens andre områder er varme at røre ved. Dette fænomen opstår fordi tilstrækkelig ilt ikke kan nå ud til muskelvævene konsekvent, hertil afhænger musklerne på de anaerobe energikilder. Biproduktet af anaerob metabolisme er mælkesyre, som forårsager ømhed. Den bedste måde at slippe af med mælkesyre i musklerne er at stimulere dem med Acufit cirkulationen.
  • Hydration/Afgiftning: Iltning ved hjælp af Acufit, kombineret med tilstrækkelig hydrering, er med til at skylle affaldsstofferne ud i kroppen via lymfesystemet.

Dette gør kroppen i stand til at komme sig hurtigt, især fra DOMS kemiske irritanter.

Hurtigere helbredelse resulterer i en bedre ydelse, mindre træthed og meget mere energi.

Vævet’s stimulering og massage øger mobiliteten af muskelfibre og hjælper næringsstoffer og biprodukter af stofskiftet til at bevæge sig ind og ud af vævet.

Fleksibilitet og hurtigere genopretning:

Mælkesyre ophobning og den langvarige tilstedeværelse af kemiske irritanter i DOMS efter en hård træning, bliver skyllet ud hurtigere med Acufit. Derfor reagerer musklerne hurtigere og mere fleksibelt og viljen til at træne mere effektivt bliver forstærket.

Mælkesyre er et normal biprodukt af muskel metabolisme. Men det kan irritere musklerne og forårsage ubehag og ømhed.

Muskelømhed er normalt forbundet med opstart af træning eller for den udøvende atlet hård fysisk træning. Muskelømhed kan gøre det svært at gå, reducere styrken , eller blot gøre livet ubehageligt for et par dage.

Mælkesyre er ikke den eneste skyldige DOMS. Faktisk er mælkesyren væk fra de fleste muskler blot fra nogle få timer til mindre end en dag efter en træningssession, så den forklarer ikke den ømhed man oplever flere dage efter en træning.

Hvad er årsagen til DOMS dage efter træning?

Svaret er; Hævelse i musklen der skyldes en tilstrømning af hvide blodlegemer, prostaglandiner (anti-inflammatorisk) og andre næringsstoffer og væsker, der flyder til musklerne for at reparere den “skade” musklerne har pådraget sig efter en hård træning.

Denne type muskelskader er mikroskopiske (det sker i små protein kontraktile enheder af musklen kaldet myofibriller), og er en del af den normale proces med vækst i kroppen – anabolisme.

Det er ikke den form for skader, som du hører din læge tale om.

Hævelse og betændelse kan opbygges i nogle dage efter en træningssession, og det er derfor muskelømhed kan være værre to, tre eller endda fire dage efter en træning (det kan tage op til fem dage for muskler til at helbrede sig fuldstændigt, afhængig af intensiteten af træning).

Den iltning og afgiftning tilfører Acufit i tilpas mændger til at muskelvævet bliver mere effektiv til at mindske den ubehagelige ømhed fra den hårde træning.

Kontakt os

Acupressure Massage Solutions c/o Astrium Group ApS
Hobrovej 372
9220 Ålborg SV.
Telefon: +45 77 34 77 60

Her bor vi
Kontakt os